دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشکده علوم قرآن بندرعباس
امام علی علیه السلام : دو گرسنه اند که سیر نمی شوند :جوینده ی دانش و جوینده دنیا.حکمت457
سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:, :: 17:29 ::  نويسنده : ب از مطهّر

بسم الله الرحمن الرحيم

دوستان گلم اعمال عید نوروز رو کم وبیش میدونیم اما امروز داشتم وب گردی میکردم هفت سین قرآنی رو دیدم گفتم براتون بزارم بخونین و برا منم دعا کنید:

از اعمال مهم اين روز (روز سال تحویل) قرائت هفت سين قرآن است كه شامل 7 آيه از قرآن مي باشد كه با واژه ي سلام آغاز مي شود كه عبارتند از :
سلام علي آل ابراهيم ( سوره صافات آيه 109 )- سلام قولاً من رب الرحيم ( سوره يس آيه 58 )
سلام علي آل ياسين ( سوره صافات آيه 130 )– سلام علي موسي و هارون ( سوره صافات آيه 120)
سلام علي نوح في العالمين ( سوره صافات آيه 79 )- سلام عليكم طبتم فادخلوها خالدين  (سوره زمر آيه 73)
سلام عليكم بما صبرتم ( سوره رعد آيه 24 )
 
امام صادق (ع) مي فرمايند: نوروز روزي است كه در عالم ذَرّ خداوند از بندگانشپيمان گرفت كه تنها او را بپرستند و مشرك نشوند و پيرو رسول او ، حجج الهي واوليائش باشند و اين روز ، روزي است كه نخستين بار خورشيد در آن طلوع كرد و بادهادر آن جريان گرفت و زمين اولين شكوفه ي خود را ظاهر كرد، روزي است كه كشتي نوح برنقطه اي از زمين به نام جوديّ نشست و روزي است كه رسول خدا (ص)، علي (ع) را بر دوشخود بلند كرد تا اينكه بتهاي قريش را از بالاي خانه ي كعبه، به زير افكند و از بينبرد و نيز ابراهيم (ع) خليل بت هاي قومش را در اين روز در هم كوبيد، و آن روزي استكه رسول خدا (ص) اصحابش را امر كرد تا با علي بن ابيطالب (ع) به عنوان اميرالمؤمنينبيعت كنند، و آن روزي است كه پيامبر (ص)، علي (ع) را به سرزمين جن فرستاد تا اينكهبراي رسول خدا (ص) از آنها بيعت گيرد، و همان روزي است كه براي اميرالمؤمنين، برايمرتبه ي دوم بيعت گرفته شد، و آن روزي است كه علي (ع) بر اهل نهروان پيروز شد وذالثديه را كشت و آن روزي است كه قائم و واليان امر ما در آن ظهور مي كنند و آنروزي است كه قائم ما بر دجّال پيروز مي گردد و آن را در ميدان كنّاسه ي كوفه به دارمي زند، و هيچ نوروزي نيست مگر اينكه ما اهل بيت، انتظار فرج را در آن داريم، چراكه نوروز از روز هاي ما و روز هاي شيعيان ما است كه عجم آن را گرامي داشت و شما آنرا ضايع كرديد... 

(برگرفته از كتاب فرصت هاي طلايي نوروز نوشته ي محمد مهدي فجري)

اللهم عجل لوليك الفرج
سال نو مبارك

 

یک شنبه 27 اسفند 1391برچسب:, :: 18:47 ::  نويسنده : ب از مطهّر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستای خوبم .حالتون خوبه؟ دلم براتون تنگ شده .سال نو پیشاپیش پیشاپیش  مبارک .ایشاله سال خوبی داشته باشین. برای همه تون  بهترین ها رو آرزو میکنم و امیدوارم تعطیلات به همتون خوش بگذره .براتون دعا میکنم بتونین از کارای مونده خونه تکونی در برید.

هدیه استاد ایزدپرست رو خوندین؟  کتابی که به من داده فوق العاده است . اسم کتاب پیانو هست چند بیتی از یکی از غزلاشو براتون مینویسم :

سلول های مغزم، زندان حرف ها بود

هر یک در انفرادی، از دیگری جدا بود

درهم شکست مغرم، سلول پشت سلول

بی واژه مانده هر حرف ، برکاغذم رها بود

آ حرف اول آب،آ اولین صدادار

هم در میان شیطان ،هم آخر خدا بود

(بقیه غزلو نمی نویسم تا مزه اش زیر زبونتون بمونه تا وقتی اومدین خوابگاه کتابو بگیرین بخونین)

راستی میلاد با سعادت حضرت زینب سلام علیها رو به همتون تبریک میگم .

اطلاعیه نوروزی:

هرکس عیدی مرا قبل از سال تحویل بدهد از 20درصد جایزه خوش حسابی برخوردار میشود!

هرپنج هزار تومان، یک امتیاز!

داشت یادم میرفت برا المپیاد منابع رو گرفتین؟ بخونینا رقیبای خوب برا هم باشیم .

 

 

درباره وبلاگ

یا حق . علی علیه السلام : دانش میراثی ارزشمند است . آداب نیکو زیورهای همیشه تازه ، و اندیشه (درهرکاری) آینه ای صاف و روشن است (که صواب وخطا را می نمایاند). 23 بهمن 91 روز دوشنبه ساعت 9 آغاز روزای قشنگ وبه یاد موندنی دوران دانشجویی ما بود . و ما جدی جدی شدیم دانشجوی علوم قرآن ... بیست و اندی دختر و تقریبا همین حدود پسر . از ما دخترا چندتا درجا زدن تا بشیم 20 تا که جز یکی بقیه خوابگاهی بودن . مشکلات و دردسرای بامزه ای داشتیم و انشالله روزای خوب و زیبا با رنگ خدایی بشتری در آینده خواهیم داشت. اگر سوالی درباره رشته ما هست با کمال میل جواب میدیم . اومدی سرزدی کامنتی ، سلامی ،علیکی ، لنگه کفشی چیزی یادگاری بذار .
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفترخاطرات دخترانه دانشجویان دانشگاه علوم قرآن بندرعباس و آدرس c.q.bandar91.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1